دومین کنفرانس ملی و نهمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی

23 و 24 اردیبهشت ماه 1394

۲۵۶۴۱۳توسعه پایدار نظام آموزش عالی،  به عنوان پر ارزش‌ترین نهادهای جامعه در پیشبرد و توسعه دانش، فن‎آوری، میراث فرهنگی و ارزش‎های حاکم بر آن، مستلزم رشد موزون و همگام ابعاد کمی و کیفی این نظام پویاست و اعتلای روز افزون آن مرهون طراحی و استقرار نظام‎های تعالی‌بخش و تداعی‌گر همت عالی دغدغه‌داران این عرصه در دهه اخیر در قالب اجتماعی علمی، در حوزه ارزیابی کیفیت در نظامهای دانشگاهی می باشد.

تاکنون این هم‌اندیشی عالمانه منجر به برگزاری هشت دوره همایش ارزیابی کیفیت نظام‌های دانشگاهی در دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف گردیده و در رشد تکاملی خود، این بار با میزبانی و محوریت دانشگاه فرهنگیان و همکاری مجامع سیاستگذاری، مدیریتی و دانشگاهی بستر و ظرفیتی دیگر را برای حضور خردمندانۀ اندیشمندان، محققان و دانشجویان فراهم ساخته تا آخرین دستاوردهای علمی معطوف به محورهای دومین کنفرانس ملی و نهمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی را بررسی و با هم‌اندیشی علمی و نمایه سازی مقالات به تولید نظریه‌های علمی بپردازند.

اهداف کنفرانس

  • ایجاد بستری مناسب برای تبادل‌نظر و تعامل حرفه‌ای بین سیاستگذاران و متخصصان آموزش عالی در سطح ملی و بین المللی
  • انتقال یافته‌ها و اشاعه نتایج پژوهش‌های نظری و کاربردی در زمینه ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام‌های دانشگاهی
  • تهیه پشتوانۀ نظری جهت فعال‌سازی نهاد‌های کیفیت بر اساس برنامه‌های توسعه
  • زمینه‌سازی جهت استقرار نظام ارزیابی و تضمین کیفیت جهت توانمندسازی مدیران آموزش عالی و اعضای هیأت علمی
  • زمینه‌سازی بازنگری در ضوابط پذیرش و ارزیابی دانشجویان با هدف ارتقای کیفیت دانش‌آموختگان در ارتباط با نیاز بازار کار
  • فراهم نمودن زمینۀ استقرار ساختار ارزشیابی، ممیزی و تضمین کیفیت در نظام‌های دانشگاهی
  • معرفی شیوه‌های کاربردی تضمین و تعالی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی
  • ایجاد زمینۀ همکاری علمی بین مدیران دانشگاه‌ها و تخصصان ارزشیابی و تضمین کیفی

محورهای اصلی دومین کنفرانس ملی  و نهمین همایش ارزیابی کیفیت در  نظام های دانشگاهی  

۱ )  نقش و جایگاه ارزیابی سیاست ها ، ساختار سازی  و مدیریت آموزش عالی در تضمین کیفیت

۲ )  مبانی ، الگوها ، سیاست ها ، ساختارها ، برنامه ها و فرایند اجرایی ارزیابی کیفیت در آموزش عالی ایران و  جهان

۳ )  نقش فرهنگ در ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام های دانشگاهی و چگونگی ارتقاء فرهنگ ارزیابی کیفیت  در آموزش عالی کشور

۴ )  رابطه کیفیت مؤلفه های نظام های آموزشی پیش از دانشگاه  و کیفیت نظام های دانشگاهی

۵ )  ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی ویژه تربیت معلم در ایران و جهان

۶ ) ارزیابی کیفیت مؤلفه های نظام آموزش عالی  ( اعضای هیأت علمی ، برنامه های درسی ، محتوای آموزشی ، محیط آموزشی و فرایند یاددهی – یادگیری  و  . . .  ) با تأکید بر نیازهای توسعه کشور

۷ ) نتایج ارزیابی کیفیت نظام های دانشگاهی و چگونگی کاربست پیشنهادات در جهت اقدام برای بهبودی

۸ )  نقش عوامل برون دانشگاهی در کیفیت آموزش عالی

۹ ) ارزیابی عملکرد زیرنظام های آموزش عالی ایران

خیلی بدضعیفمتوسطخوبعالی (امتیازی داده نشده)
Loading...Loading...

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>