سومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه

9 و 10 اردیبهشت ماه 1394

۲۵۱۴۲۶۳استان البرز با حدود پنج هزارو۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت و دو میلیون و۵۰۰ هزار نفر جمعیت به لحاظ جغرافیایی و گردشگری دارای اهمیت ویژه ای است .
قرار گرفتن درهمسایگی پایتخت و محور ورود به ۱۴ استان کشور،وجود چهارمین جاده زیبای جهان (کرج – چالوس ) و مناطق زیبای گردشگری از مزیت های ویژه استان البرز به شمار می رود.

این استان باتوجه به مزیت های موجود از جمله راههای مواصلاتی ، خطوط ریلی، منطقه ویژه ، نیروی انسانی مناسب و مراکز تحقیقاتی متعدد،جاذبه های فراوانی برای سرمایه گذاران صنعتی دارد.

بسیاری از مراکز علمی و دانشگاهی معتبر در سطح ملی در این استان مستقر بوده و این استان از قطب های مهم کشاورزی ایران است.

بیش از ۱۳ درصد از صنایع کشور در این استان واقع شده است و این استان بزرگترین تولید کننده داروی فاکتور هفت و  ام اس  در خاورمیانه و جهان است.

فعالیت بسیاری از مراکز و سازمان علمی تحقیقاتی و اقتصادی کشوری از جمله سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران،موسسه سرم سازی رازی،موسسه تحقیقات علوم دامی،موسسه تحقیقات،اصلاح نهال و بذر،معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ، پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران ، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران،پژوهشگاه مواد و انرژی ایران به عنوان یکی از قدیمی ترین مراکز علمی- تحقیقاتی کشور ، نشان دهنده جایگاه و اهمیت علمی واقتصادی استان البرز است.

وجود واحدهای تولیدی تحقیقاتی و صنعتی در حوزه های داروسازی، نانو، نفت و گاز و ساخت تجهیزات نیروگاهی وصنایع غدایی این استان درکشور الگو است .

فعالیت بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در منطقه اشتهارد استان البرز با بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی،استقرار بیش از ۹ شهرک صنعتی فعال در سطح استان،فعالیت منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاهی پیام و جایگاه ویژه بخش کشاورزی و صادرات محصولات تولیدات این حوزه از مزیت های اقتصادی استان البرز میباشد.

اتاق بازرگانی البرز به عنوان جوان ترین کشور در این استان صنعتی و در جوار پایتخت در راستای اهداف و رسالت خود و به منظور ارتباط بهینه میان بخش تولید و صنعت و مراکز علمی و تحقیقاتی ودر ادامه دو همایش برگزار شده قبلی با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران و کلیه مراکز دانشگاهی،تحقیقاتی و پژوهشی و صنایع برتر استان سومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه را برگزار خواهد کرد.

محور های سومین همایش عبارتند از:

- تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی

- تأثير هم افزايي دانشگاه و صنعت در بومی سازی فناوری

- کسب وکار دانشجویی، کار آموزی و کارورزی هدفمند

- ويژگی های دانشگاههای نسل سوم (دانشگاههای كارآفرين)

- ارتقاء فرهنگ كارآفريني دانش بنيان در جامعه

- تعامل نظام مند صنعت و دانشگاه پيش شرط اقتصاد دانش بنيان

- انتقال تجارب كارآفرينان موفق به دانشگاه

- استفاده از دستاوردهای علمي دانشگاهها در صنعت

- برنامه ريزی منطقه ای بر مبناي آمايش سرزمين

خیلی بدضعیفمتوسطخوبعالی (امتیازی داده نشده)
Loading...Loading...

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>